Skolbildningar och annat kul!

Då är dagen alltså kommen! om 25 minuter kommer min hemtenta.

Satt och tittade på massa bilder igår och blev väldigt nostagisk. Gud vad bra man hade det på gymnasiet ändå. Klagar inte på min tillvaro idag men man saknar den tiden litegrann ändå. Tänk att på gymnasiet så hade man LEKTIONER. Lektioner där man skulle sitta och plugga i grupp. Nu för tiden är det föreläsningar och självstudier. Förr i tiden, då man gick på gymnasiet, så gick man till skolan och umgicks på lektionerna. Man hade inte heller tentor som man skulle klara för att kunna få pengar att klara sig på existensminimum eller bli utkastad på gatan. Man levde i en liten bubbla där man inte behövde ta allt för mycket ansvar, mest bara att dyka upp på lektioner och hjälpa till att plocka upp disken ur diskmaskinen. Good old times!

Fast det är inte lektioner jag saknar mest. Jag saknar även alla människor, vänner och fester. Freaky Nachos, Plattan och Klippan. Afrika, Stig ånhage och Ishockey. Bra grejor!




Men nog med den härliga nostagin för denna gång, nu har jag en tenta att skriva och en framtid att tänka på! 
 
Ideologiska skolbildningar here I gome!


Kommentarer
Postat av: Ems

Carro!! Detta är ju underbart! Hoppas det här är början på något magiskt, att du kanske ska blogga mer än en gång i halvåret t.ex.! ;) Sen är det härligt att du ibland låter ditt rätta jag komma fram, och då syftar jag förståss på den vackra blondinen i nästsista bilden ;) Miss you you handsome!

2009-10-02 @ 01:48:36
URL: http://matkala.blogg.se/
Postat av: Stina

man blir nästan förbannad på sig själv för att man inte njöt mer av den tiden ;)

2009-10-29 @ 11:28:33
URL: http://foolproof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0